Dalia Pușcă, de la televiziune și teatru la proiecte cu copii

75
dalia pusca proiecte cu copii
dalia pusca proiecte cu copii

A prezentat ani de zile știri la mai toate televiziunile, a moderat Tonomatul dp2 alături de Cosmina Păsărin, a cântat susținută de o trupă de instrumentiști și a făcut teatru, însă ultimii ani au găsit-o în postura de mamă de băieți. Și deși ”meseria” dobândită din 2019, odată cu prima naștere, îi ocupă cea mai mare parte din timp, Dalia Pușcă Solon nu a renunțat la marea ei pasiune, actoria, iar acum predă teatru copiilor.

Dalia Pușcă Solon a făcut echipă bună cu actualul prezentator al matinalului TVR, Mihai Răzuș, alături de care s-a implicat într-un proiect al Asociației Avatar care oferă copiilor acces la cunoștințe valoroase pentru identitatea culturală a românilor, de la tradiții, ritualuri și obiceiuri străvechi până la file de istorie și artă populară.

Există o sursă inepuizabilă de cunoaştere, spiritualitate și bogăție atât sufleteasca, cât și materială sau imateriala în tot ceea ce este tradițional. Să cunoști valoarea înaintașilor, înseamnă să-ți cunoști propria valoare, sa te prețuiești, sa te pui în valoare și sa te simți complet.” mărturisește Dalia Pușcă.

exercitii dansuri
exercitii dansuri

Vedeta și-a adus contribuția în proiect prin expertiza în pedagogie teatrală, ajutând copiii implicați în proiect să pună în scenă un spectacol inedit, ”Păcală și mașina timpului”.

Proiectul „Obiceiuri si tradiții reinterpretate în urban” urmărește atât dezvoltarea implicării comunității în revitalizarea vieții culturale, cât și activitățile de educație culturală diverse și experimentarea unor noi modalități de învătare. Pe parcursul a 3 luni și jumătate, copii din Școala Gimnazială Ferdinand I și din Școala Gimnazială nr. 4 au urmat 6 ateliere în urma cărora au fost coordonați și orientați de către experții formatori să învețe cum să creeze singuri o piesă de teatru în care să dezvolte teme cultural-tradiționale ale românilor. Atelierele de antropologie culturală și folclor (Flori Iuhaș), pedagogie teatrală (Dalia Pușcă), dans tradițional (Lucica Petroiu Vâlcan), scenaristică (Octavian Frecea), istorie (Răzvan Bădău) și arte plastice (Luminița Voica), dar și noțiunile de regie (Mihai Răzuș) aduc o mulțime de informații și cunoștințe noi, folositoare nu doar pentru punerea în scenă a piesei de teatru, ci și pentru dezvoltarea psiho-socială a copiilor implicați în proiect.

mihai razus la Cu-capu-n-zori
mihai razus la Cu-capu-n-zori

”Am construit acest proiect pornind de la nevoia reconectării copiilor și tinerilor la isorie și tradiție, la ceea ce definește cultura și spiritul românesc, la momentele cheie și obiceiurile relevante pentru identitatea noastră națională prin mijloace ludice și artistice. Deși se adreseză copiilor din Sectorul 2 al Municipiului București, conceptul care stă la baza proiectului are adresabilitate către toți tinerii și copiii din România. În contextul mondializării, al unei Europe mari și unite, este necesar și important să nu ne uităm identitatea, așa cum spune și motto-ul UE – unitate în diversitate –, iar obiceiurile și tradițiile poporului român au o frumusețe aparte și o valoare incomensurabilă. ” declară Gabriela Teodorescu, președinte al Asociației Avatar.

Proiectul „Obiceiuri și tradiții reinterpretate în urban” este implementat de Asociația AVATAR, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Ferdinand I”, cu Școala Gimnazială nr. 4, cu UNATC I.L. Caragiale și cofinanțat de Primaria Sectorului 2 a Municipiului București.