Delia Dragomir este o femeie de afaceri de succes, CEO al companiei Eucom, cel mai mare furnizor de cursuri de limbi străine pentru sectorul corporate din România. Delia a pus bazele companiei alături de soțul său, Silviu Dragomir, în 2002, pentru a răspunde nevoilor și provocărilor companiilor aflate în plină expansiune și integrare în mediul de afaceri globalizat. Anual, echipa Eucom livrează peste 150.000 ore de instruire, având circa 25.000 de participanți la cursuri, precum și persoane care au fost evaluate, de la peste 100 de companii client.
exclusiv.ro: Delia, ești la cârma unei companii care activează în domeniul language learning de mai bine de 20 de ani. Cum se vede acum acest domeniu, față de perioada în care ați început voi?
Delia Dragomir: Spre deosebire de perioada în care am început, în anii 2000, acum există un apetit mult mai mare pentru învățarea limbilor străine. Globalizarea oferă tot mai multe oportunități de a lucra pentru companii străine, iar interesul românilor pentru învăţarea limbilor străine este pe un trend ascendent în ultimii ani, fiind accentuat și de perioada pandemiei, care ne-a forțat să ne adaptăm tot mai mult la mediul online. Foarte multe persoane lucrează de acasă, astfel apar și multe oportunități de a colabora cu companii străine.
În zona de learning nu erau foarte multe companii care să ofere astfel de servicii în România în acea perioadă, fiind și un motiv pentru dorința noastră de a pune bazele unei companii și mai ales de a schimba modul în care sunt predate şi percepute limbile străine. În ultimii ani putem spune că au apărut alternative, fapt care ne și menține motivați să ne ducem mai departe misiunea de a inova continuu și de a oferi cele mai bune servicii de assesement și language learning de pe piața din România. Eucom rămâne un pionier în domeniu datorită cursurilor care se diferențiază de restul opțiunilor din piață, livrate prin metode de predare interactive care țin cont de elemente precum: culturi, mentalităţi şi comunicare într-un mediu de afaceri global. Spun cu mândrie că, după 20 de ani de activitate, pasiunea și dedicația noastră a dat roade, pentru că suntem cel mai mare furnizor de limbi străine pentru sectorul corporate din România.
Noi ne-am dezvoltat încă de acum 10 ani propria platformă online de gestiune a activității și a cursurilor, o practică nu tocmai comună în trecut. Am considerat dintotdeauna că tehnologia ne poate ajuta, dacă știm să o folosim în avantajul nostru. Așa s-a născut și programul Agile Learning, care îmbină tehnologia cu factorul uman, și pe care am avut șansa să-l testăm înainte de pandemie, deci putem spune că am fost privilegiați atunci când a fost nevoie să mutăm activitatea online.
Din punct de vedere al cifrelor, cum a evoluat Eucom în toți acești ani?
După 21 de ani de activitate, în 2022 am avut o cifră de afaceri de 1.4 milioane de euro, cu o creștere de 10 % față de 2021.
În echipa activă avem peste 150 de traineri de limbi străine și avem peste 100 de companii-client pentru serviciul de language assessment, 50% dintre clienți fiind din zona de BPO, Shared Services, call center, 20 % din zona de IT, o altă industrie reprezentativă fiind cea de automotive. Pentru cursurile de limbi străine avem de asemenea peste 100 de clienți.
În 2022 peste 25.000 de oameni au beneficiat de serviciile noastre, ajungând astfel ca in ultimii 3 ani să sprijinim 80.000 de oameni să avanseze în carieră prin programele de testare și cursurile customizate pe nevoile si specificațiile fiecăruia. Am furnizat peste 150.000 de ore de curs în 2022 și ne-am propus în următorii 10 ani să ajungem să sprijinim 1 milion de oameni să avanseze în carieră și să poată să aducă o contribuție reală în cadrul companiilor din care fac parte.
Anul 2022 care tocmai s-a încheiat nu a fost unul tocmai ușor – pandemia și apoi războiul de la granița noastră au afectat toate sferele și domeniiile. Cum a fost pentru voi?
Anul 2022 a fost cu siguranță unul plin de provocări, având în vedere contextul global. Noi am avut totuși o creștere, în ciuda contextului nefavorabil, de 10 %. Anul trecut a fost și anul în care am demarat o reorganizare a echipei de management, în încercarea de a aduce mai multă claritate asupra rolurilor și responsabilităților și în activitatea zilnică.
Am încercat de asemenea să ajutăm prin cursurile gratuite de limba română și engleză oferite gratuit refugiaților ucraineni. Am avut peste 200 de participanți pe care i-am ajutat astfle să se integreze mai ușor la noi în ţară; și am venit de asemenea şi în sprijinul ucrainenilor care au experienţă în acest domeniu şi au dorit să-şi continue activitatea profesională în România, cooptând în echipă si traineri din Ucraina.
Care sunt planurile de viitor?
Pentru noi inovația a fost de la bun început un pilon esențial în business, aceasta fiind și motivația care ne-a ținut în priză toți anii aceștia. Pe termen lung, viziunea noastră e să sprijinim 1 milion de oameni să avanseze în carieră cu ajutorul programelor noastre, fie că vorbim de cursuri, fie că vorbim de evaluările pe care le oferim. Tot în planurile pentru viitor intră și faptul că ne dorim să ne extindem și la nivel internațional, deja având potenţiali clienţi din ţările vecine. Suntem determinați să facem o diferență în acest domeniu prin inovație constantă și pasiune pentru meseria noastră.
Cu ce noutăți veniți?
O noutate la Eucom sunt Cursurile de Limba Engleză pentru antreprenori, cărora le-am dat startul anul acesta. Este un program de language learning one on one, care oferă participanţilor instrumente esenţiale în comunicarea de succes în mediul business global, competenţe dezvoltate de comunicare scrisă şi orală în limba engleză. Cursurile de limba engleză sunt adaptate în funcţie de profilul companiei şi al cursantului, asigurându-ne că participanţii îşi îndeplinesc obiectivele jobului, asimilează terminologia specifică domeniului lor de activitate şi capătă încredere în comunicarea de zi cu zi.
Trainerii Eucom predau limba engleză în context: cursantul poate, astfel, exersa abilitățile de care are nevoie în domeniul lui de activitate. Temele sunt practice, iar scenariile sunt realiste: cursantul își dezvoltă limbajul specific necesar zi de zi, în situații la locul de muncă.
Delia, ești CEO-ul companiei și totodată mamă și soție – cum echilibrezi aceste roluri.
Pot spune că e cu adevărat o provocare să menținem balanța între viața de familie și business, dar ne ține mereu alerți și în priză. E nevoie de multă disciplină, de mult autocontrol să le delimitezi.
La început, când echipa era mult mai mică și resursele mult mai limitate, făceam și eu și soțul meu de toate, și a fost un avantaj să fim un cuplu și în viața personală și în cea profesională.
De-a lungul anilor am dezvoltat un time management foarte riguros, iar de când avem copii ne ajută și asta să menținem echilibrul mult mai bine. Același echilibru îl promovăm şi în cadrul echipei noastre, încurajându-ne colegii în permanență să se bucure în egală măsură şi de timpul personal, de zilele libere.